Rebrandingul reprezintă un proces dificil pentru orice companie. În multe situaţii, schimbarea este necesară pentru creşterea brandului, iar dacă este bine gândită şi pusă în practică, poate duce la un succes răsunător.
Însă au existat situaţii în care rebranding-ul a fost un eşec. De exemplu, decizia companiei Kraft Foods de a-şi boteza divizia internaţională cu numele Mondelez a generat un mare scandal: denumirea seamănă cu un cuvânt rusesc care se referă la sex oral, relatează businessinsider.com.
În timp ce compania Kraft Foods nu pare dornică să renunţe la numele Mondelez, alte companii au făcut, cu regret, pasul înapoi.
1. Nissan
Abia în 1981, Nissan Motor Company a folosit numele Nissan pentru linia de automobile pe care le producea. Până în acel moment, maşinile Nissan se numeau Datsun. Săptămâna trecută, compania a anunţat că va reveni la numele Datsun pe pieţele aflate în plină dezvoltare din Rusia, India şi Indonezia. Vice-preşedintele companiei Nissan a declarat că modelele Datsun vor fi maşini entry-level şi se vor adresa persoanelor tinere care sunt „optimiste în privinţa viitorului".
2. Coca Cola
Coca Cola a încercat să înlocuiască Coca Cola Classic cu New Coke în aprilie 1985. În perioada respectivă, brandul Coke a fost puternic lovit de către Pepsi Challenge, iar New Coke avea menirea de a revitaliza brandul. Phil Mooney, un activist al Coca Cola Company, a declarat că schimbarea a generat organizarea unor proteste de către Societatea pentru Păstrarea Lucrurilor Adevărate şi Consumatorii Vechii Cola din America. Un bărbat a mers la magazin şi a cumpărat sticle de Coca Cola Classic în valoare de 1000 de dolari pentru a-şi face provizii. Compania a revenit la formula originală şi la brandul iniţial în iulie 1985.
3. Tropicana
Când PepsiCo a decis să-şi revizuiască brandul Tropicana, a subestimat ataşamentul