\"Prinde\" 170 km/h pe autobahn, are toate uşile la el, consumă cu moderaţie şi costă mai puţin decât majoritatea modelelor cu care concurează direct.
1 /.
Lansarea noului Volkswagen up! cu cinci uşi în Germania natală a fost un demers inspirat.
Am putut verifica astfel cum varianta puţin mai scumpă, dar şi ceva mai practică a celui mai ieftin model Volkswagen poate face faţă cu brio unei incursiuni pe autobahn.
Chiar şi când nu mai are alibiul oferit de impresionantele ambuteiaje dintre Koln şi Dusseldorf – cele mai păcătoase din întreaga Republică Federală.
O maşină de 3,5 metri
Maşina prezentată la Geneva păstrează dimensiunile şi motorizările consacrate de versiunea aflată deja în showroom- uri (3,54 metri lungime, 1.0 – 60/75 CP).
Ceea ce oferă în plus este perechea suplimen tară de portiere care uşurează accesul către banchetă – un detaliu aproape esenţial pentru clientul roman care apreciază versatilitatea.
Micul up! poate primi la bord patru pasageri de talie medie. Suplimentar, interiorul celui mai ieftin Volkswagen surclasează orice concurent direct prin calitatea afişată.
Pentru că vorbim de o maşină nemţească, cifrele sunt, firesc, cele mai bune prietene ale noului up! cu cinci uşi. Pe o porţiune de autostradă fără restricţii am atins 170 km/h.
Ce este relevant aici? Cel mai mic Volkswagen poate fi condus fluierând la 130 km/h – viteza maximă permisă în România. Consumul minim obţinut în timpul testului ne-a smuls un zâmbet: 4,5 l/100 km. Şi nu, sub capotă nu s-a aflat un TDI. De altfel, up! este singurul model Volkswagen care mizează exclusiv pe motoare alimentate cu benzină.
Dotări pentru toţi pretenţioşii
Cel mai ieftin up! cu cinci uşi costă în România 8.582 de euro (inclusiv TVA), cu numai 265 de euro mai mult decât versiunea cu acces mai greoi spre banchetă.
Pachetul minim de dotări nu