Recunoscut în întreaga lume, numele Bulgari este unul dintre cele mai faimoase branduri de lux create vreodată, cunoscut pentru ceasurile, gențile, bijuteriile și parfumurile sale. Însă, începând din această săptămână, oenologii cu diplomă dar și consumatorii obișnuiți de vinuri vor întâlni acest nume și pe acest tip de produse.
Paolo Bulgari, fostul președinte al Bulgari Group, și fiul său, Giovanni, au pus bazele PoderNuovo, o vinărie numită după proprietatea familiei din sudul Toscanei. „Prima noastră sarcină este să evităm să fim cunoscuți drept vinul Bulgari”, a declarat Giovanni Bulgari, directorul executiv al PoderNuovo pentru cotidianul „New York Times”. „Adevărata provocare este să demonstrăm că putem produce vinuri foarte bune”.
De fapt, familia Bulgari au restricții în ceea ce privește utilizarea numelui lor în orice afacere dincolo de Bulgari Group, restricții impuse după vânzarea brandului Bulgari către LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton în martie 2011. Totodată, familia își pregătește intrarea pe piața vinurilor în mod treptat, trei vinuri fiind prezentate săptămâna aceasta la Vinitaly, târgul internațional de vinuri ținut la Verona în această săptămână.
Vinuri ieftine
În timp ce brandul Bulgari este asociat cu produse de lux, vinurile PoderNuovo se vor vinde destul de ieftin, o sticlă costând între 16 dolari și 24 de dolari. Vinăria estimează o producție inițială de 60.000 de sticle, sperând că, în timp, își va putea dubla producția.
Paolo Bulgari a declarat pentru „New York Times” că este „precaut dar încrezător” în ceea ce privește viitorul noii afaceri.
„Este o piață foarte plină și este foarte dificil să vinzi orice produs, de la vinuri la mașini. Competiția este acerbă”, a declarat acesta cotidianului. „Acum trebuie să ieșim pe piață și să vindem”.