Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a renunţat la reorganizarea CNADNR prin separarea activităţilor, întrucât compania a fost acreditată în forma actuală la CE şi înfiinţarea unei noi structuri ar putea întârzia absorbţia fondurilor europene.
"La Compania de Drumuri şi la CFR directorii trebuie să fie atenţi pentru a nu schimba ceva faţă de cum sunt împărţite fondurile structurale, pentru că s-ar putea să avem mari probleme la Comisia Europeană. Pentru că sistemul a fost acreditat în forma actuală şi, dacă schimbăm ceva acum, trebuie să regândim întreg procesul de absorbţie a fondurilor şi există riscul să apară întârzieri", a declarat, ieri, citat de Mediafax, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare.
Reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ar fi urmat să vizeze separarea activităţilor de autostrăzi, drumuri naţionale, centuri ocolitoare şi întreţinerea infrastructurii.
Nazare a mai spus că o altă problemă cu care se confruntă ministerul de resort este lansarea proiectelor în regim de concesiune, astfel încât lansarea acestora să nu contribuie la majorarea deficitului bugetar planificat.
În vara anului trecut, Ministerul Transporturilor elaborase un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care inspecţia şi controlul respectării reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere se vor face de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), instituţie care se va înfiinţa prin reorganizarea Autorităţii Rutiere Române (ARR), a Regiei Autonome "Registrul Auto Român" (RAR) şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA (CNADNR).
Subordonat MTI, inspectoratul va asigura inspecţia şi controlul transporturilor rutiere, în special în privinţa condiţiilor de efectuare a activităţilor de transport rutier, a ac