UniCredit Ţiriac Bank, controlată de grupul italian UniCredit în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac, a accelerat anul trecut la peste 20% ritmul de creştere a creditelor acordate companiilor, acesta fiind sectorul pe care mizează şi în 2012 în contextul în care zona clienţilor individuali rămâne încă sub presiunea scăderii consumului.
"Strategia pe 2012 vizează creşterea organică pe retail şi foarte pronunţată pe zona companiilor, mai ales în sectorul firmelor mici şi medii. Sectorul corporate a fost viu anul trecut şi creditarea a crescut cu 20%, în timp ce segmentul IMM-urilor a început să se trezească din criză şi aici finanţările au avansat cu 33%", a declarat Răsvan Radu, preşedintele executiv al băncii.
UniCredit Ţiriac avea la sfârşitul anului trecut credite de 10 miliarde de lei (2,3 mld. euro) acordate în sectorul corporate, peste 60% din portofoliul total. Alte 3 miliarde de lei reprezentând finanţări acordate în segmentul corporate au fost externalizate către banca-mamă. Banca a dat anul trecut mai multe credite de valori mari, de peste 20 mil. euro, în sectoare precum energie, agricultură, telecomunicaţii sau metalurgie. Unii bancheri au afirmat încă de anul trecut că începe să se observe o revigorare a cererii de credite din partea companiilor.
Radu spune că UniCredit va rămâne preponderent o bancă de corporate, dar vizează şi o creştere treptată pe retail inclusiv prin deschiderea de noi agenţii. Anul trecut, banca a deschis zece unităţi noi pentru a atrage mai mult business pe zona de retail, ajungând la o reţea de 245 de sucursale şi agenţii, dar rămâne mult în urma jucătorilor mari precum BCR, BRD sau Raiffeisen.
Banca se concentrează în prezent pe optimizarea costurilor fiecărei sucursale şi agenţii şi oficialii băncii afirmă că intervalul de recuperare a investiţiilor în noile unităţi se va scurta pentru că du