«Comedia „Gaiţele" (reprezentată în stagiunea 1929-1930) reprezintă una dintre cele mai moderne experienţe teatrale româneşti, deşi piesa a fost compromisă de unele interpretări critice convenţionale, care au găsit aici doar o simplă satiră socială, ca şi de înscenările comod realiste. Piesa circumscrie ,în esenţă, lupta dintre generaţii, în care o mică burghezie, aproape mitic-longevivă, solidificată prin ... senilitate agresivă, îşi extirpă descendenţii. Piesa e o enormă erupţie de ură şi răutate pură, fără motivaţii, personajele etalându-şi, pline de încântare, strategia cruzimii în comportamentul faţă de celălalt (excelează în acest sens, Aneta Duduleanu, şefa clanului). Prin recitalul frenetic al″gaiţelor″ se naşte un pur teatru teatral, golit de afecte, în care circulă fiinţe animate doar de resorturile lor de marionete.»
Ion VARTIC, Trilogia burgheză a lui Kiriţescu
«Comedia „Gaiţele" (reprezentată în stagiunea 1929-1930) reprezintă una dintre cele mai moderne experienţe teatrale româneşti, deşi piesa a fost compromisă de unele interpretări critice convenţionale, care au găsit aici doar o simplă satiră socială, ca şi de înscenările comod realiste. Piesa circumscrie ,în esenţă, lupta dintre generaţii, în care o mică burghezie, aproape mitic-longevivă, solidificată prin ... senilitate agresivă, îşi extirpă descendenţii. Piesa e o enormă erupţie de ură şi răutate pură, fără motivaţii, personajele etalându-şi, pline de încântare, strategia cruzimii în comportamentul faţă de celălalt (excelează în acest sens, Aneta Duduleanu, şefa clanului). Prin recitalul frenetic al″gaiţelor″ se naşte un pur teatru teatral, golit de afecte, în care circulă fiinţe animate doar de resorturile lor de marionete.»
Ion VARTIC, Trilogia burgheză a lui Kiriţescu