Afacerile înregistrate în România de firma Carpatcement, din cadrul grupului german HeidelbergCement, au avansat anul trecut, înregistrând o creştere de o cifră, de la 214 milioane euro în 2010, iar livrările de ciment, principalul produs al companiei, au avansat în volum cu 7%, comparativ cu anul 2010, informează un comunicat emis, ieri, de Carpatcement.
"În pofida unui context de piaţă încă nefavorabil, am reuşit să obţinem creşteri semnificative ale volumelor de vânzări pentru toate cele trei divizii - ciment, betoane şi agregate.(...) Avem încredere că evoluţia viitoare a celor trei divizii va fi susţinută şi de tendinţa de revenire a pieţei locale a materialelor de construcţii. Piaţa a început deja să dea uşoare semne de îmbunătăţire şi ar putea să se înscrie pe o direcţie constantă de creştere economică, în cazul în care va exista stabilitate macro-economică şi politică şi dacă vor fi demarate măsurile de relansare economică anunţate de autorităţi", a declarat Florian Aldea, country manager al HeidelbergCement în România.
Vânzările celorlalte două divizii, de betoane şi agregate, au avansat anul trecut, în volum, cu 20%, respectiv 35%.
În condiţiile creşterii anunţate a vânzărilor, producătorul de materiale de construcţii a revenit pe plus după doi ani de scăderi. Afacerile consolidate ale Carpatcement Holding s-au plasat la 368 milioane euro în 2008, iar în 2009 şi 2010 au avut un regres până la 238 milioane euro, respectiv 214 milioane euro.
Cu investiţii de peste 450 milioane de euro, grupul HeidelbergCement este unul dintre cei mai importanţi investitori germani din România. Grupul a intrat pe piaţa românească în 1998 şi este prezent în sectorul producţiei de ciment, betoane şi de agregate prin intermediul companiilor Carpatcement Holding (trei fabrici de ciment), Carpat Beton (18 staţii de betoane) şi Carpat Agregate (14 cariere şi