In primul articol al acestei serii aduceam in discutie subiectul marketing-ului de nisa, felul in care este masurat indicatorul ROI si noile reguli de evaluare a serviciilor specifice pietei de servicii avocatiale. Cu siguranta, voi reveni la acest subiect atat de mult abordat in fel si chip prin presa mai mult sau mai putin de specialitate.
Tot legat de articolul anterior, cred ca este cazul sa las deoparte indemnurile spre deschidere asupra unor aspecte ce tin de bucataria interna a unei organizatii ce ofera servicii avocatiale. Cel putin deocamdata.
Ceea ce este chiar indicat sa aduc in discutie de data aceasta e mai putin specializat si extrem de important in bunul mers al unui business de profil: functia de marketing si comunicare intr-o societate de avocatura.
Este absolut necesar sa definim ceea ce inseamna aceasta activitate, care este de foarte multe ori practicata laolalta de consultanti specializati si de avocati parteneri. Experienta imi spune ca este firesc si benefic ca lucrurile sa se intample astfel.
Fara a face parte din „core business”, adica din activitatea de baza a organizatiei, functia de marketing si comunicare isi gaseste locul in zona de „suport” a unei societati de avocatura. Mai exact, acolo unde se intampla lucrurile ce tin de buna desfasurare a activitatii societatii, prin sustinerea celor care o practica, alaturi de departamentele de resurse umane, IT, administrativ si financiar-contabilitate.
Functia de legal marketing si comunicare detine un loc aparte in organigrama, fie ea si numai imaginara. Acesta ii este conferit prin intersectarea cu functia de management din societate. Asadar, este de suport, dar unul la nivel de management, datorat efectelor benefice pe care le poate avea atunci cand ii este acordata importanta care i se cuvine.
Rolul - cheie al functiei de legal marketing si comunicare vine c