Licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Braşov pentru construirea pistei aeroportului de la Ghimbav a fost anulată de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Motivul: o firmă din Oradea, Dito Group SRL (cu acţionari din comuna Cristian!!!), a contestat licitaţia, pe motiv că autoritatea contractantă, Consiliul Judeţean, a solicitat ca firma care va câştiga licitaţia să aibă cel puţin cinci ingineri specialişti. Dito Group, o firmă de care nu a auzit nimeni, a blocat construcţia pe motiv că nu sunt permişi şi subinginerii…
„Pentru mine aeroportul a fost şi este cea mai importanta investiţie. Tot ce am făcut până la acastă oră s-a făcut cu forcepsul. PDL şi instituţiile statului au fost împotriva acestui obiectiv. Pe de o parte, din raţiuni politice, pentru a bloca o acţiune a PNL, dar şi pentru că există interese. Se ştie că aeroportul de la Braşov va lua cel puţin 20% din traficul de pe Otopeni. Am căutat investitori străini. Criza şi condiţiile politice din România i-au alungat. De aceea, am luat totul pe cont propriu. Ne-au blocat cu licitaţia pe tot felul de motive puerile doar pentru ca nu care cumva să înceapă lucrările la pistă înaintea alegerilor locale. Acum se lucrează de zor la refacerea documentaţiei, reluăm iar procedura cu anunţarea licitaţiei pe SEAP; iar vom fi blocaţi şi tot aşa. Probabil vor reuşi să ne întârzie să începem lucrările la pistă, dar indiferent de toate aceste piedici, aeroportul se va face“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu.
Până în acest moment, pentru viitorul aeroport internaţional Braşov-Ghimbav, Consiliul Judeţean a viabilizat zona pe cele 200 de hectare, s-a dezafectat staţia de epurare ape uzate, iar localitatea Hălchiu a fost conectată la reţeaua de apă a Braşovului, s-a împrejmuit zona şi s-a realizat un drum provizoriu deocamdată. În prezent, este în curs l