SOLUȚII. Datoriile acumulate de televiziune lasă loc doar finanțării priorităților. Există riscul ca nici așa să nu-și revină. Sursa: MARIAN ILIE
Membrii Consiliului de Administraţie (C.A.) al Televiziunii Române au aprobat marţi bugetul postului public. Surse din TVR spun că sumele alocate pentru fiecare departament sunt mai scăzute decât anul trecut.
Un exemplu ar fi Departamentul Interactiv, căruia i s-a aprobat sub 50% din bugetul solicitat. Printre modificările importante se numără micşorarea fondului de salarii cu 4%. În legătură cu acesta, se are în vedere o reevaluare a muncii fiecăruia, după fişa de post. În perioda următoare, managerii structurilor din TVR vor stabili modalitatea în care vor pune în aplicare hotărârea CA.
Printre propunerile de reformă făcute de către conducerea TVR este şi cea cu lucrul pe proiecte determinate. Surse din TVR spun că prin această modalitate de lucru se are în vedere şi reducerea numărului de posturi. În proiectul de buget înaintat membrilor C.A., cheltuielile cu personalul au fost reduse cu 20% faţă de perioada precedentă, iar aceste cheltuieli (care includ orele suplimentare şi bonusurile) sunt cea mai importantă componentă a costurilor instituţiei.
Cheltuielile cu personalul, mai mici cu 25 de milioane de lei
Conducerea TVR spune şi că va continua procesul de restrângere a cheltuielilor început anul trecut. "Pe ansamblu, în bugetul pe anul 2012 cheltuielile totale ale TVR au scăzut cu 85 mil. lei (circa 19,5 mil. euro). De exemplu, cheltuielile cu personalul – care înseamnă printre altele, fondul de salarii, ore suplimentare, bonusuri, prime de vacanţă etc. – vor fi cu 25 mil. lei mai mici în raport cu 2011".
În acest moment, deficitul Televiziunii Române se ridică la 113 milioade de euro. În luna aprilie, TVR urmează să plătească prima tranşă dintr-o datorie reeşalonată de 19 mi