Conceptul nu este unul nou, el fiind aplicat cu succes de mai mulţi ani în Suedia. El va fi implementat în premieră în ţara noastră în Sălaj, printr-un proiect al AJOFM finanţat din fonduri europene.
Sălăjenii care încearcă de mai multă vreme, fără succes, să-şi găsească un loc de muncă vor avea de-acum înainte şanse mult mai mari să reuşească. Şi asta pentru că vor avea la dispoziţie un antrenor personal, care nu numai că îi va ajuta să decidă ce locuri de muncă li s-ar potrivi, conform pregătirii şi experienţei profesionale, dar îi va însoţi şi la interviu şi va corecta, din mers, greşelile care au făcut ca până atunci şomerii respectivi să nu fie pe placul angajatorilor.
"Modelul", luat din Suedia
Ideea i-a venit directorului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj, Romeo Sârca, în timpul unei vizite de lucru în Suedia, acolo unde acest concept este aplicat cu succes de mai mulţi ani. A găsit şi cadrul în care să aplice acest concept şi în Sălaj – un proiect cu finanţare europeană ce urmăreşte creşterea calităţii serviciilor oferite de AJOFM. Proiectul, numit „SPO – Performanţă şi calitate în servicii”, are o valoare totală de peste 10.000.000 de lei, din care mai bine de 7.000.000 de lei sunt din fonduri europene (Fondul Social European POS DRU Axa Prioritară 4 Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”, şi a fost lansat miercuri, 28 martie, la Zalău.
Antrenorul îl însoţeşte pe şomer chiar şi la interviu
Potrivit lui Romeo Sârca, se va începe cu şase antrenori personali, care vor fi formaţi în perioada imediat următoare pentru a şti cât mai bine cum să-i ajute pe şomeri să-şi găsească repede un loc de muncă. Doi vor fi aleşi din rândul funcţionarilor agenţiei din Zalău, doi de la agenţia din Jibou şi doi din mediul privat. „Fiecare din cei şase antrenori va avea un portofoliu format în perm