Caz unic în învăţământul românesc! Un copil, elev în clasa a doua la o şcoală din Capitală, nu e primit la cursuri decât însoţit. Băiatul, care e orfan, a mers în ultima săptămână la cursuri împreună cu asistenta sa maternală. Caz unic în învăţământul românesc! Un copil, elev în clasa a doua la o şcoală din Capitală, nu e primit la cursuri decât însoţit. Băiatul, care e orfan, a mers în ultima săptămână la cursuri împreună cu asistenta sa maternală.
“Sunt obligată să fiu şi eu elevă. Merg zilnic cu copilul la şcoală. De dimineaţa, de la 8.00, până la 12.00, stăm împreună în bancă, mâncăm pacheţelul, ca doi buni colegi”, ne-a declarat, intrigată de ineditul episod, Ileana, asistenta maternală a lui Alexandru. Băiatul i-a povestit că este batjocorit de învăţătoarea sa, că aceasta îi aruncă Abecedarul şi chiar îi instigă pe părinţii colegilor să ceară excluderea lui din colectiv, pe motiv că e... de la casa de copii.
“La insistenţele cadrului didactic, l-am dus pe Alex la Spitalul de Psihiatrie Alexandru Obregia pentru un set complet de analize. Este perfect normal, are un nivel de inteligenţă mult peste medie, doar că e mai energic decât ceilalţi copii. Chiar nu înţeleg de ce nu vrea să îi treacă în catalog calificativele”, a mai adăugat femeia. În apărarea sa, învăţătoarea Mirela Oţelescu ne-a declarat: “Acest copil e foarte agitat şi îşi agresează colegii. Sunt situaţii în care eu nu pot să îmi ţin orele din cauza lui”.
Scandalul de la Şcoala nr. 5 din Bucureşti a ajuns să fie cunoscut şi la nivelul Inspectoratului Şcolar al Capitalei. Marian Banu, purtătorul de cuvânt al instituţiei, susţine că persoanei care are grijă de copil i s-a cerut să meargă mai des la şcoală, nicidecum să participe obligatoriu la ore. “Aşteptăm să mai treacă o perioadă până aplanăm acest conflict. Sperăm ca totul să se rezolve în favoarea copilului”, a precizat şi directoarea