Noua clădire a Bibliotecii Naţionale a României (BNR), în care îşi desfăşoară activitatea şi Ministerul Culturii şi Patrimoniului, arată spectaculos, dar se îndepărtează indubitabil de aspectul unui monument cultural de interes public, din cauza uriașei reclame la Samsung care tronează pe frontispiciul imobilului.
Faptul că edificiul a fost modernizat este lăudabil, însă plasarea pe clădire reclamei care promovează brandul sud-coreean a devenit o problemă controversată în breasla specialiștilor în urbanism, dar şi a oamenilor de rând. Practic, un turist ar putea crede că în imobil funcţionează cunoscuta companie, şi nu ceea ce ar trebui să însemne miezul literaturii, culturii şi patrimoniului autohton.
„Ministerul Culturii a încheiat un parteneriat cu Samsung până la data de 31 decembrie 2012”, a declarat consilierul personal al ministrului Kelemen Hunor, Hajnal Debreczeni, pentru bucuresti.adevarul.ro.
Brandul bibliotecii, aproape insesizabil pe clădire
Compania de electronice a oferit aparatură tehnologică în valoare de 350.000 de euro pentru Biblioteca Națională, în schimpul promovării brandului. Aparatele electronice din interiorul edificiului sunt inscripționate cu numele firmei, iar, cireașa de pe tort este, de fapt, reclama de pe clădire – un ecran colosal cu brandul Samsung iluminat. Drept vorbind, pe ecran apare și logo-ul BNR, dar minuscul și deloc sugestiv în comparație cu mastodondul sud-coreean.
„În cadrul acestui parteneriat, Samsung a dotat Biblioteca Naţională cu opt ecrane pentru sălile de lectură, doi pereti LFD (în Atrium și în Aula), șase touch screen-uri, un perete LFD pentru sala de evenimente şi aparatură necesară pentru sălile multimedia. Valoarea acestor echipamente este de 350.000 euro, dar urmează şi alte etape de dotare”, a adăugat consilierul ministrului.
Click pe fotogalerie pen