Un om de marketing trebuie sa se faca inteles de toti consumatorii companiei pe care o reprezinta, cea mai mare greseala a acestuia fiind atunci cand vorbeste foarte vag sau in concepte neclare, a declarat pentru Wall-Street.ro, Angus Reid, director de marketing si vanzari pe segmentul serverelor in cadrul HP pe zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
“Una dintre greselile pe care le fac unii manageri este sa creada ca un concept global merge peste tot. Si nu este mereu asa. Trebuie sa fii flexibil in functie de fiecare piata. Cultura poate fi diferita si la fel poate fi i modul in care oamenii vor sa isi ia informatiile. De exemplu, si in cazul nostru sunt tari care preiau conceptul unei campanii internationale, dar cei din respectiva tara ne spun ca ei nu vor face nimic pe online. Aleg printul, campaniile prin posta sau cele de telemarketing. De exemplu, in Africa si Orientul Mijlociu este nevoie de foarte multe activitati fata in fata pentru ca asa sunt relatiile de business acolo. In schimb, in Marea Britanie o mare parte din activitatea noastra este online”, explica Angus Reid (45 de ani).
El adauga ca cea mai mare greseala pe care o pot face specialistii in marketing este sa nu vorbeasca pe intelesul consumatorilor.
“Oriunde avem clienti trebuie sa oferim acelasi nivel de acces la informatii. Pentru mine, marketingul este despre acces la informatii. Ceea ce se schimba este felul in care echipa locala poate gestiona o campanie. Acest lucru se poate schimba, dinamica se poate schimba, dar situatiile sunt la fel. Acum este o tendinta a oamenilor de a fi foarte vagi, am vazut multi oameni care vorbesc doar despre concepte. Este usor in marketing sa presupui ca audienta ta intelege ce spui, dar de fapt nu este asa. Nu este nimic rau in vorbi despre concept, dar trebuie sa le arati oamenilor ce inseamna acesta. Pentru mine este impor