Poliţele personalizate, cum ar fi cele pentru sportivi, artişti sau proprietari de maşini de superlux, există doar cu numele în România. Singura soluţie o reprezintă companiile din afara ţării.
Piaţa asigurărilor din România este departe de a fi matură - nu doar din pricina valorilor încă mici ale cifrelor de afaceri obţinute de companii. Portofoliile asigurătorilor locali sunt limitate şi în ceea ce priveşte produsele oferite, mai ales în cazul poliţelor destinate unor categorii speciale de clienţi.
Primii care suferă din acest motiv sunt sportivii şi, în primul rând, fotbaliştii, obligaţi să caute peste graniţă produse de asigurare care să le satisfacă nevoile specifice. „Deşi am obţinut reintroducerea în lege a obligativităţii asigurării fotbaliştilor, nici cluburile, dar nici companiile de asigurări nu par deloc interesate de acest lucru. Am făcut studii serioase, cu experţi străini, şi am constatat că în România, pur şi simplu, nu există produse speciale pentru fotbalişti.
Există doar aceleaşi banale asigurări de sănătate care acoperă riscuri minime“, explică, pentru Capital, Dumitru Costin, preşedintele Asociaţiei Fotbaliştilor Amatori şi Nonamatori (AFAN). Potrivit acestuia, riscurile la care este expus un fotbalist sunt mult mai mari şi mai diverse decât cele la care se expune un om simplu, dacă ne gândim doar la faptul că un sportiv nu îşi poate practica meseria dacă nu este în perfectă stare de sănătate.
Cu totul alta e situaţia în ţările dezvoltate din Europa, iar acest lucru îl spun chiar fotbalişti români care au jucat în alte campionate. „Când jucam în Elveţia, aveam asigurare medicală privată, pentru care plăteam 15-20 de mii de franci elveţieni, în caz de orice accidente. Cu cât înaintam în vârstă, cu atât plăteam mai mult.
Cât timp am jucat în România, nu cred că am avut asigurare medicală. Doar când am fost la Ra