Sony Romania, filiala locala a producatorului japonez de electronice si IT, isi doreste sa ajunga anul acesta la o cota de circa 5% pentru laptopurile Sony Vaio, vanzarile brandului asiatic urmand sa fie astfel in jurul a 26.000 de unitati, a declarat Mircea Stoicescu, trade marketing manager in cadrul companiei.
Laptopurile Sony Vaio au inregistrat anul trecut vanzari in jurul a 20.000 de unitati, mai mult cu peste 65% fata de 2010. Compania a ajuns astfel la o cota de piata de 4,5%, in linie cu estimarile initiale.
„Extinderea portofoliului de produse pe segmentele consumer si business si lansarea unor modele atractive pentru piata locala au fost principalii factori care au plasat anul trecut brandul Vaio peste evolutia intregii piete de laptopuri. Pe segmentul consumer produsele vedeta de anul trecut au fost seriile CA si EH, iar pentru utilizatorii business am lansat doua modele de top, Z si SE, pentru care am epuizat in prima luna stocurile prevazute pana la finalul anului”, explica Mircea Stoicescu.
Oficialul Sony estimeaza pentru anul acesta o crestere de circa 10% a vanzarilor de laptopuri fata de anul trecut cand piata a fost de circa 485.000 de unitati.
“Pentru 2012, piata isi va pastra ritmul de crestere moderata si ne asteptam la o dezvoltare polarizata, odata catre mobilitate foarte buna corelata cu o performanta de top si catre segmentul de buget care se orienteaza catre un laptop pentru utilizarea zilnica. Pentru Vaio ne asteptam la o crestere peste nivelul pietei si o cota de piata de peste 5%”, a adaugat Mircea Stoicescu.
Compania a lansat modelele Vaio Z si Vaio SE, modele concepute pentru oamenii de afaceri. Cele doua noi modele pot fi cumparate din aceasta saptamana.
Vaio Z23 are o greutate sub 1,2kg si este printre cele mai puternice notebook ultraportabilede business. Laptopul costa in jur de 12.000