Retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M, intrat pe piaţa locală în urmă cu circa un an, a realizat în România în primul trimestru al anului fiscal 2011-2012 vânzări de 127 milioane de coroane suedeze (circa 14,4 mil. euro), ceea ce înseamnă o medie per magazin de 1,3 mil. euro.
Potrivit raportului financiar al H&M, vânzările per magazin în România sunt cele mai mari din regiune, depăşind state precum Polonia, Cehia sau Ungaria, unde suedezii sunt prezenţi deja de mai mulţi ani. Mai mult, magazinele H&M din România au avut în medie vânzări aproape duble faţă de cele realizate în Ungaria.
Rezultatele obţinute în România sunt comparabile cu cele ale magazinelor din Suedia, ţara mamă a H&M, cu un PIB per capita de circa şase ori mai mare decât cel al României.
Deşi suedezii au amânat mult timp intrarea pe piaţa locală, alegând extinderea în alte ţări, vânzările din România în perioada 1 decembrie-29 februarie s-au ridicat la 14,4 mil. euro, similare celor din Ungaria, unde retailerul de haine are un număr aproape dublu de magazine.
Retailerul a intrat în forţă pe piaţa locală, deschizând încă din primul an de funcţionare 11 magazine, un record pentru H&M la intrarea pe o nouă piaţă. Compania a fost încurajată şi de impactul pe care l-a avut deschiderea primelor magazine, când coada se întindea pe câteva zeci de metri şi număra câteva sute, chiar mii de persoane. Pe de altă parte, suedezii au profitat la maxim de condiţiile favorabile din piaţa centrelor comerciale, unde şi-au ales cele mai bune spaţii şi au negociat chiriile la sânge.
În acest context, suedezii de la H&M au avut în perioada martie-noiembrie 2011 vânzări de 37 de milioane de euro.
Suedezii urmează să mai deschidă în acest an mai multe magazine. Doar în primăvară sunt stabilite deja cinci deschideri, toate în provincie, în Arad (Atrium Mall), Iaşi