Google vrea sa intre pe piata tabletelor, prin productia si comercializarea sub marca proprie a unei tablete Nexus, in parteneriat cu Samsung si Asus. Vezi care va fi strategia companiei in infruntarea cu rivalii de la Apple si Amazon.
Gigantul online planuieste sa produca tablete marca Google, produse in parteneriat cu parteneri existenti precum Asus si Samsung, pe care le va distribui direct catre consumatori printr-un magazin online dedicat, asemeni rivalilor Apple sau Amazon.
Strategia Google este vazuta ca o incercare de a redresa vanzarile slabe de tablete Android fata de iPad-ul celor de la Apple.
Corporatia californiana considera ca actualul model de comercializare al tabletelor Android este defectuos si ca retelele mobile nu reusesc sa ajute la reproducerea succesului avut de segmentul smartphone Android, care detine suprematia la nivel mondial.
Google a folosit aceesi strategie si in 2010, pe piata smartphone-urilor, cand a lansat telefonul Nexus One (foto dreapta), produs in parteneriat cu HTC. Acesta nu a avut succesul asteptat, iar proiectul a fost in cele din urma
abandonat de Google.
Principalul motiv al esecului Nexus One este faptul ca acesta a fost canibalizat de celalate telefoane Android. De asemenea, Google nu a reusit sa gaseasca un model eficient de retail online la nivel global.
Intentia de a produce o tableta proprie a fost anuntata inca din decembrie Eric Schmidt, presedintele executiv al companiei, care declara in cadrul unei conferinte de presa ca va fi lansata o tableta "de intalta calitate" ce va concura "brutal" cu Apple.
Data la care Google va lansa noile tablete si magazinul online nu este cunoscuta, dar compania ca va lansa noua versiune a sistemului de operare Android, denumita Jelly Bean, la mijlocul acestui an, potrivit unor surse din interioru