Comisia Europeană a adoptat, astăzi, o comunicare privind promovarea produselor agricole şi agroalimentare în Uniunea Europeană, aceasta fiind a doua fază a procesului de promovare lansat în iulie anul trecut, informează Agerpres.
''Uniunea Europeană are de jucat un rol în a face economia sa mai durabilă şi să stimuleze creşterea şi crearea de locuri de muncă prin optimizarea în continuare a beneficiilor produselor sale agricole şi agroalimentare, atât pe piaţa europeană, cât şi pe pieţele mondiale. Exporturile în acest sector reprezintă deja peste 100 de miliarde de euro. Într-o lume tot mai deschisă, succesul agriculturii europene depinde şi de capacitatea sa de consolidare şi dezvoltare a poziţiei sale'', a declarat comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală Dacian Cioloş, într-o conferinţă de presă.
Principalele obiective ale politicii de promovare a produselor agricole şi agroalimentare, lansată de Comisia Europeană, vizează patru domenii: o valoare adăugată europeană reală; programe mai atractive cu un impact sporit; un management mai smplu şi eficient; noi sinergii între diversele instrumente de promovare.
În urma comunicării CE prezentate vineri, va fi iniţiată o dezbatere la nivel interinstituţional despre conţinutul viitoarei politici de promovare a produselor agricole şi agroalimentare în UE, iar după finalizarea discuţiilor executivul comunitar va prezenta, până la finalul anului, propuneri legislative concrete.
Regulile UE pentru informarea şi promovarea în domeniul agro-alimentar au fost elaborate în anii '80, iar ulterior adaptate, în special ca urmare a creşterii numărului etichetelor ale calităţii. Bugetul UE alocat pentru promovarea produselor agricole şi agro-alimentare a fost de 47 de milioane de euro în 2011 şi este estimat la 55 de milioane de euro în acest an.
În perioada 2001 - 2011, au fost ap