„Adevărul“ a testat în Dusseldorf, Germania, cea mai nouă maşină de oraş a producătorului de autoturisme Volkswagen, micuţul Up!, versiunea în cinci uşi.
Up! nu este prima aventură a producătorului din Wolfsburg în segmentul mini. Micuţa maşină se situează în gamă sub Polo şi vine să înlocuiască modelul Lupo care a fost produs până în 2005. De data aceasta, VW mizează pe un produs mai stilizat şi cu o identitate mai puternică.
Anul trecut a fost lansată varianta în trei uşi, care, în ciuda practicalităţii sale mai scăzute, s-a vândut deja în peste 40.000 de unităţi în Europa. Pentru a capta atenţia unei clientele cât mai vaste, inginerii germani au adus la începutul lunii la Salonul Auto de la Geneva şi varianta în cinci uşi, cea care este subiectul acestui test.
Un interior şic
Proiectarea de supercaruri este complicată, dar la fel de complicată este de conceput o maşină confortabilă la dimensiunile acestui segment. VW a încercat să facă cât mai bine acest lucru şi în mare parte i-a reuşit.
Up! are suficient spaţiu pentru patru adulţi, iar în portbagajul său am reuşit introducerea a trei trollere de dimensiuni medii. Cei care stau în spate au parte de suficient spaţiu pentru genunchi, spătarul scaunelor din spate primind o scobitură interioară.
Interiorul este alcătuit în stil şic întâlnit la maşinile din clasa supermini. Materialele de pe uşă şi bord se îmbină într-o combinaţie de două nuanţe, iar tapiseria scaunelor este bine lucrată. Din păcate, plasticul de pe partea superioară a bordului este cam tare. Spaţiile de stocare în interior sunt numeroase, lucru neobişnuit pentru o maşină atât de mică.
O maşină sprintenă şi precisă
Deasupra bordului este poziţionat sistemul Maps + More cu touch-screen de unde am putut accesa sistemul de navigaţie, Bluetoothul sau m-am putut informa as