După preluarea unor combinate industriale, investitorii niponi cumpără producătorul de bere StarBev, care deţine brandurile Bergenbier, Noroc şi Staropramen.
La sfârşitul săptămânii trecute, presa internaţională a preluat o relatare a agenţiei Reuters potrivit căreia producătorul japonez de bere Asahi lucrează la finalizarea achiziţiei companiei StarBev - deţinătorul, în România, al brandurilor Bergenbier, Noroc şi Staropramen. StarBev ar fi preluată, potrivit Reuters, de la fondul de investiţii CVC Capital Partners, într-o tranzacţie evaluată la circa trei miliarde de dolari.
La început a fost InBev
În anul 2009, InBev a vândut, după fuziunea cu Anheuser-Busch, operaţiunile de producţie de bere din Europa Centrală şi de Est către CVC, fondul de investiţii care le-a consolidat în StarBev. Cedarea activelor a fost necesară pentru a obţine avizul Comisiei Europene la fuziunea cu Anheuser-Busch.
CVC a scos la vânzare StarBev după ce mai multe companii, între care Asahi, Carlsberg, SABMiller şi Heineken, şi-au exprimat interesul pentru o preluare. Acum, Asahi şi CVC definitivează ultimele detalii ale tranzacţiei, care ar putea fi anunţată săptămâna următoare. Asahi a rămas singurul ofertant pentru achiziţia StarBev, iar sursele citate au afirmat că termenul-limită este flexibil şi s-ar putea schimba. Fondul de investiţii cumpărase compania de la cel mai mare producător de bere din lume Anheuser-Busch InBev şi a redenumit-o StarBev - după berea cehească Staropramen.
StarBev este prezentă în nouă ţări europene, inclusiv Cehia, România, Bulgaria şi Ungaria. Deşi a fost afectată de recentele dificultăţi economice din regiune, compania are perspective de creştere pe termen lung pe o piaţă a berii care se consolidează rapid la nivel mondial.
Toate părţile implicate au refuzat să comenteze ori nu au putut fi contactate imediat pentru com