Chevrolet a reușit să imprime gamei sale de modele un aspect agresiv, iar Aveo nu iese din rând. Forța degajată de partea frontală ascunde însă un vehicul ascultător, fără sclipiri.
Importanța segmentului B al pieței auto europene nu poate fi contestată. După ce, ani de-a rândul, clasa compactă a fost ținta predilectă a cumpărătorilor, criza a schimbat obiceiurile de consum mutând atenția către mașinile mai mici și, mai ales, mai ieftine.
O direcție similară a putut fi observată în ultima perioadă și pe piața autohtonă. Clasa mică a devenit tot mai căutată de clienți, iar modele precum Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa sau Ford Fiesta domină șoselele. Chiar dacă nu și-a găsit loc printre fruntașii segmentului în materie de vânzări, Chevrolet Aveo deținea, la finalul anului trecut, un onorant loc șase în clasamentul vehiculelor de clasă mică importate.
De altfel, odată cu schimbarea de look care a atras atenția publicului la expoziția auto de la Paris din 2010, Aveo a devenit o țintă pentru mulți dintre clienții de mașini dornici să dețină un vehicul cu dimensiuni reduse, dar cu un design cât mai agresiv. Din nefericire, în afara aspectului cel puțin interesant al părții frontale, varianta cu cinci uși a acestui supermini nu are multe elemente care să o scoată din mulțime. Nici chiar gama de prețuri cuprinsă între 10.700 de euro și 15.350 de euro nu mai pare la fel de atractivă în actualul „război“ al discounturilor.
Confortul pe primul plan
Varianta testată de Capital, dotată cu propulsorul alimentat cu benzină de 1.4 litri care dezvoltă 100 CP, s-a dovedit suficient de „sprințară“ pentru a satisface dorințele grupului-țintă de clienți anunțat de producător: tinerii. Spunem asta pentru că, în cazul propulsorului de 1.2 litri, senzația nu este deloc asemănătoare. Demarajul greoi și accelerația lentă ale acestei variante pot fi uitate în