Studiului de Fezabilitate (SF) pentru Autostrada Sibiu – Piteşti va costa 61 de milioane de lei, fără TVA, durata de desfăşurare a contractului fiind de 10 luni. Licitaţia pentru atribuirea SF-ului se va încheia pe 6 iunie. “Scopul contractului este revizuirea SF, elaborarea / actualizarea proiectelor de relocare/protejare utilităţi, precum şi acordarea de asistenţă Beneficiarului în vederea întocmirii aplicaţiei de finanţare şi a elaborării documentaţiei de atribuire pentru contractul de proiectare/execuţie, inclusiv în perioada de clarificări la documentaţia de atribuire”, precizaează CNADNR. Contractul va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile (Fondul de Coeziune - 85%) şi de la Bugetul de stat.
Autostrada Sibiu – Piteşti are 116 kilometri. Valoarea lucrărilor s-ar putea ridica la suma de 3,2 miliarde de euro. În acest moament autorităţile susţin că autostrada va fi finanţată din bani europeni, pe următorul program european 2014 -2020.
Multe au fost discuţiile legate de finanţarea acestei secţiuni de autostrada, parte a coridorului IV Pan European. S-a luat în calcul şi varianta parteneriat public – privat (PPP). Experienţa statului român cu PPP nu este însă una dintre cele mai uşoare.
În 2010, eşua parteneriatului privat de pe secţiunea de autostrada Comarnic – Braşov
Pe atunci, statul român vroia să concesioneze pe 25 de ani grupului Aktor - Vinci o parte din autostrada spre munte, autostradă cu un trafic evaluat la 60.000 de maşini pe zi. Asocierea s-ar fi ales lejer cu un profit de 180 de milioane pe an. O adevărată ofertă pentru constructor. La scurt timp însă, ministerul Transporturilor a anulat înţelegerea. Practic, finanţarea promisă de Aktor - Vinci de la BERD era în contradicţie cu contractul de concesiune semnat cu consorţiul şi, mai mult, dezavantaja statul roman. Mai mult, constructorii au venit cu cereri de garanţii