În urma cu cinci săptămâni, pe 23 februarie, noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, anunta, aflat într-o vizită la Londra, că în luna martie vor fi lansate primele demersuri în vederea construcției autostrăzii Comarnic – Brașov și a Autostrăzii Sud.
„Pentru Comarnic – Brașov (Cristian) avem pregătită documentația pentru a scoate la licitație în luna martie a acestui an componenta de consultanță și revizuirea studiului de fezabilitate”, declara ministrul Nazare, la o conferință organizată de Camera de Comerț Britanico-Română la Londra.
Vizita ministrului Transporturilor fusese facuta la invitatia Secretarului de Stat pentru Transporturi din Guvernul britanic, Justine Greening, printre principalele teme ale discutiei dintre cei doi numarandu-se chiar parteneriatele public-private.
Vineri, 30 martie, era ultima zi in care anunturile in cauza puteau fi publicate, pentru a fi respectat termenul anuntat in februarie de ministrul Transporturilor. Cu toate acestea, CNADNR nu a avut niciun asemenea anunt, semn ca procedurile de licitatie nu sunt inca gata.
Publicatia Finantistii a incercat sa obtina de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale un termen concret de publicare a celor doua anunturi, dar nu a primit niciun raspuns pana la inchiderea programului de lucru al companiei.
Anuntul pentru proiectarea, construirea si concesionarea autostrazii de centura a Capitalei Bucuresti Sud era primul pas in realizarea acestui proiect.
Autostrada Bucuresti Sud (viitoarea A0) va avea o lungime de 48 de kilometri, costul estimativ al proiectului fiind de 902 milioane de euro, (18,8 milioane de euro pe kilometru, fara TVA).
La pachet cu acest contract urma sa fie scos la licitatie si cel de intretinere si operare a autostrazilor Bucuresti – Pitesti si Bucuresti – Constanta, urmand ca firma care va castiga contr