Una dintre problemele majore din spitalele britanice este că mulţi pacienţi nu sunt îngrijiţi aşa cum trebuie pentru că nu pot comunica eficient cu personalul medical venit din străinătate şi care nu cunoaşte bine limba engleză, potrivit Daily Mail.
Publicaţia relatează cazurile unor pacienţi ale căror vieţi au fost puse în pericol din cauză că personalul medical nu cunoaşte bine limba engleză.
"Când Jan Middleton s-a trezit în patul ei de spital, la ora 2 noaptea, ea se temea că viaţa ei era în pericol. Ea suferise deja o operaţie pentru a elimina o tumoare pe creier, dar a fost reinternată din cauza unei grave infecţii post-operatorii", relatează publicaţia britanică.
Când s-a trezit în mijlocul nopţii şi a descoperit că infecţia i se răspândise, provocându-i leziuni noi pe faţă, Jan Middleton, 54 de ani, a realizat că are nevoie rapid de ajutor.
"A fost înspăimântător, din cauza faptului că am un risc ridicat de meningită şi de accident vascular cerebral", spune ea.
"I-am spus asistentei, o doamnă din Asia, că am nevoie să cheme imediat medicul de serviciu. Însă asistenta nu vorbea bine limba engleză şi tot repeta <
După ce a încercat timp de jumătate de oră să se facă înţeleasă de asistentă, Jan Middleton era epuizată şi foarte speriată.
În disperare de cauză, pacienta şi-a scos telefonul mobil şi a sunat la numărul de urgenţă pentru ajutor.
"Sunt la etajul zece din spital. Nu pot coborî singură până la parter la camera de gardă", a explicat ea.
Când asistenta a văzut că pacienta sună la 999, în sfârşit a înţeles că aceasta avea o problemă şi a sunat pentru a chema de urgenţă un doctor. Trecuseră însă 30 de minute.
Jan Middleton a reuşit în cele din urmă să primească atenţia