Când retailerul american Best Buy Co. a anunțat joi că va închide 50 de unități mari și că va deschide 100 mai mici, cel mai mare retaileri de electrocasnice din lume a revenit la realitate: Era dominanței retailului de tip big-box (construcţii pentru magazine de mobilă, bricolaj sau hipermarket) se apropie de final.
Viitorul stă în unitățile mici. Chiar dacă Best Buy, Wal-Mart Stores Inc. și Target Corp. încă mai deschid magazine mari, toate își pun speranța în unitățile mai mici. Best Buy plănuiește să dubleze numărul magazinelor de dimensiuni reduse Best Buy Mobile până în 2016. Wal-Mart construiește nu mai puțin de 100 de magazine în format mic anul acesta, în timp ce Target va inaugura cinci locații CityTarget.
După 50 de ani în care au scos de pe piață micii întreprinzători din zona comerțului cu amănuntul, retailul de tip big-box traversează o criză de maturitate. Ritmul lent al economiei a lovit vânzările magazinelor de proximitate, reducând marginile de profit și marilor unități de retail. În plus, consumatorii, înarmați cu tehnologii de comparare a prețurilor, vizitează mai multe magazine în căutare de oferte sau de marfă exclusivă.
„Suntem în fața unei mișcări seismice. Oamenii încă stau în așteptare. Oamenii cumpără mai multe produse online, așa că există motive întemeiate pentru reducerea magazinelor“, a declarat Natalie Berg, un analist al companiei Planet Retail din Londra.
SURSA: Bloomberg