Pe o piață a dermocosmeticelor estimată la 30 de milioane de euro, cinci producători fac legea. Maturizarea segmentului cosmeticelor „medicale“ aduce noi concurenți, în căutare de cotă de piaţă, dar şi un firesc „război“ al preţurilor.
După volum, potrivit companiei de cercetare Nielsen, cinci branduri (Nivea, Gerovital, L’Oreal, Avene și Garnier) își impart aproximativ jumătate din piața cosmeticelor pentru față și ochi. După valoare, alte cinci branduri (Nivea, Gerovital, L’Oreal, Vichy și Garnier) au 54,6% din piață.
Prezența Avene și Vichy în acest top atestă importanța dermocosmeticelor pe o piață dominată de produse comerciale, care au avantajul unui preț mult mai accesibil. Cele două branduri fac din laboratoarele dermatologice Avene și L’Oreal doi dintre producătorii cu cele mai mari vânzări în România atât ca volum, cât și ca valoare.
În urmă cu câțiva ani, estimările Organizației Mondiale a Sănătății indicau că 50% din populație va suferi cel puțin o alergie, iar 72% dintre acele persoane vor avea o repercusiune cutanată. O oportunitate pentru ca piața de dermatocosmetice să se dezvolte. Pe plan local, în ultimii ani, acest segment a crescut, chiar dacă nu în același ritm ca dinainte de criza economică. A ajuns, în prezent, la o valoare estimată de 30 de milioane de euro.
„În România, consumatorii au devenit tot mai educați și informați în privința specificității și eficacității acestor produse. De aceea, putem spune că observăm aceeași creștere în importanță și corectă poziționare a pieței dermocosmeticelor ca și pe piața franceză. Bineînțeles, mai avem mult până vom ajunge la un nivel similar“, spune Mirela Nemțanu, corporate communication & public affairs manager al L’Oreal România, producătorul dermocosmeticelor Vichy și La Roche Posay, respectiv liderul pieței. „În Franța, acest segment și-a câștigat o poziție importantă,