Cercetătorii de la Centrul Naţional de Hidrogen şi Pile de Combustibil au în stadiu avansat de lucru un concept auto hibrid electric-hidrogen. Automobilul cu patru locuri va avea capacitate suficientă pentru a parcurge drumul de la Râmnicu Vâlcea până la Bucureşti şi retur.
Centrul Naţional de Hidrogen şi Pile de Combustibil de la Râmnicu Vâlcea a fost inaugurat în 2010 şi funcţionează în cadrul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice (ICSI). Experimentele realizate de cercetătorii de la ICSI pentru folosirea hidrogenului şi pilelor de combustie ca mijloc de propulsie auto au avut ca rezultat crearea, într-o primă etapă, a unui maşini ecologice propulsate pe bază de hidrogen. În timp, cercetătorii vâlceni au crescut performanţele maşinii ajungându-se la o viteză şi o autonomie care depăşesc caracteristicile unui automobil electric clasic. Astfel, cercetătorii pregătesc pentru luna octombrie un concept auto, un hibrid electric-hidrogen, gata să circule pe drumurile naţionale.
Un proiect de 12 milioane euro
În nici doi ani de zile, cercetările au evoluat spectaculos la institutul din Râmnicu Vâlcea. În cadrul unui proiect de 12 milioane euro provenite în principal din fonduri structurale şi care are termen sfârşitul anului, rezultatele cercetării se vor concretiza în instalaţii de criogenie de mare capacitate şi performanţă, dar şi prin noul concept auto hibrid electric-hidrogen.
Unde ne situam însă în raport cu celelalte ţări în ceea ce priveşte cercetarea aplicată în privinţa pilelor cu hidrogen? Directorul ICSI, Ioan Ştefănescu, spune că deţinem un loc fruntaş în Europa şi am recuperat în doi ani ceea ce alţii au realizat poate în două decenii.
„Suntem la nivelul celorlalte institute care realizează cercetare avansată în domeniu. Despre Institutul Naţional de Hidrogen pute