Cu numai 90.000 de vehicule noi estimate a fi vandute in 2012 fata de 330.000 in perioada de varf, piata potentiala pentru asigurari auto a ajuns la mai putin de o treime din ceea ce a fost in urma cu doar 4-5 ani, apreciaza Aurel Badea (foto), director executiv asigurari generale la Allianz-Tiriac Asigurari.
"Evolutia pietei este determinata de ceea ce se intampla in industria auto, industria serviciilor financiare si in economie in general. Industria asigurarilor reactioneaza direct proportional si imediat la schimbarile economice. In plus furnizorii de servicii financiare - banci, societati de leasing - au o politica mult mai restrictiva de creditare. Din pacate, aceasta situatie ne face sa credem ca piata asigurarilor auto nu a atins inca un punct de minim", spune Aurel Badea.
In sustinerea acestei afirmatii managerul Allianz Tiriac-Asigurari a evidentiat mai multe tendinte, atat din piata asigurarilor auto cat si din alte sectoare adiacente, care influenteaza direct volumul de subscrieri: portfoliul de vehicule imbatraneste, ceea ce conduce la scaderea numarului de vehicule care participa la formarea pietei reale; vehiculele care ies din leasing nu se mai asigura; consumul, in general, este in continuare afectat de situatia economica generala; sunt inca mult prea prezente pe piata asigurarilor politicile agresive de pret care reduc nivelul primelor, cu consecinte pentru toata piata pe termen scurt si mediu.
"Chiar daca se asteapta o crestere usoara a leasingului financiar si operational, vorbim mai degraba de o tendinta de stabilizare, ceea ce nu va avea un impact imediat semnificativ asupra pietei de asigurari auto. In plus, ne asteptam ca vanzarile de vehicule contra cash sau prin credit bancar sa scada sau, intr-un scenariu optimist, sa stagneze. De asemenea, componenta comerciala va continua sa cantareasca greu in cadrul politicilor de