Ministrul transporturilor Alexandru Nazare a spus într-un interviu pentru ZF că miza pentru realizarea tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti este revizuirea studiului de fezabilitate şi accesarea de bani europeni pentru acesta în exerciţiul 2014-2020. Primul pas a fost făcut ieri, când CNADNR a anunţat că a lansat licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti.
Tot ieri, CNADNR a lansat licitaţiile şi pentru aproape 100 de kilometri de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, care vor costa circa 870 de milioane de euro. Astfel, CNADNR a scos la licitaţie tronsonul Dumbrava-Ilia (care face parte din Autostrada Lugoj-Deva), lotul 2, cu o lungime de 28,6 kilometri, valoarea estimată a contractului fiind de 1,081 miliarde de lei, dar şi tronsonul Dumbrava-Ilia, lotul 3, cu o lungime de 21,1 kilometri, valoarea estimată fiind de 1,008 miliarde de lei. La licitaţie a fost scos şi lotul al patrulea al sectorului Dumbrava-Ilia, cu o lungime de 22,1 kilometri, valoarea estimată a contractului fiind de 1,048 miliarde de lei.
CNADNR a lansat licitaţia şi pentru lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, cu o lungime de 25,6 kilometri şi cu o valoare de 611,9 milioane de lei. Acest ultim tronson a mai fost atribuit anul trecut consorţiului italian Tirrena Scavi-Societa per Condotte d'Acqua-Cossi Construzioni, dar rezultatul licitaţiei a fost contestat de consorţiul condus de firma românească Tehnologica Radion, controlată de Theodor Berna.
Reporter: Care sunt planurile pentru Nădlac-Piteşti?
Alexandru Nazare:Avem Coridorul IV, avem anumite loturi de autostrăzi care au fost pornite. Între Nădlac şi Sibiu, am avut o discuţie cu Comisia Europeană foarte detaliată şi aprinsă în privinţa asigurării finanţării pentru întreaga secţiune Nădlac-Sibiu. Pe secţiunea Dumbravă-Deva, e cea mai complicat