Motivarea angajaţilor din generaţia Y (născuţi după 1980) este diferită de cea a predecesorilor lor, ei vor să li se aprecieze contribuţia individuală şi să aibă parte de o recunoaştere imediată a rezultatelor aduse, iar rolul oamenilor de HR este acela de a căuta noi metode de retenţie a acestor angajaţi în companie.
"Când vorbim de motivarea tinerilor, trebuie să ne uităm la contribuţia individuală. Angajaţii din generaţia Y vor să li se aprecieze contribuţie personală, vor oportunităţi de dezvoltare, iar managerii trebuie să găsească modalităţi prin care să li le ofere. Ei vor să se dezvolte şi au nevoie de recunoaştere imediată. La cei tineri, şi feedbackul pozitiv şi cel constructiv trebuie să fie rapid, altfel sunt demotivaţi şi părăsesc «corabia»", a spus Oana Datki, country manager al Consulteam, reprezentantul pe piaţa locală al Mercer şi Tack International.
Ea a fost unul dintre invitaţii ZF la workshop-ul "Managementul generaţiei Y, cea mai dificilă misiune a HR-ului în următorii ani?", organizat în cadrul celei de-a şaptea ediţii a HR Conference "Profilul HR-ului în 2012: eficient şi prudent sau curajos şi vizionar", eveniment realizat în parteneriat cu Orange, Totalsoft, SAP, BestJobs, eJobs şi PwC.
"Generaţia Y este foarte pragmatică, vrea imediat rezultate. Mă frapează dorinţa lor de a munci, dar şi de a se distra, nu neapărat de a visa la o carieră unde să stea până târziu seara. Nu au obişnuinţa gândirii, ci a memorării. La examene, de regulă, este celebra competiţie românească să iau şi eu 10, nu doar vecinul. Subiectele fiind date de genul citit, memorat, întrebat, nu apare nimic din prisma gândirii", a spus Cosmin Joldeş, strategic development manager în cadrul firmei de training Achieve Global. Acestea sunt câteva concluzii ale unui studiu realizat de Joldeş pe un eşantion de aproape 60 de studenţi de la ASE, Politehnică, dar