Electroputere Craiova, compania care cu începere din 1941 a fabricat câteva mii de locomotive cu puteri de până la 6.800 CP va renunţa la fabricarea acestora, dar şi a echipamentului de transport urban.
Acţionarii companiei deţinută în majoritate de firma Al-Arrab Contracting Company Limited (86% din acţiuni) urmează să aprobe în următoarea şedinţă AGA, planificată pentru data de 23 aprilie "desfiinţarea diviziei Vehicule Feroviare şi Urbane", potrivit anunţului publicat chiar pe situl de internet Electroputere.
Decizia de închidere a diviziei se justifică prin mai multe elemente, a declarat pentru România Liberă, Adrian Gabriel Dumitriu, director general Electroputere. CFR Călători şi CFR Marfă, companiile de stat care ar putea cumpăra locomotive Electroputere, nu au bugete de investiţii. Chiar dacă acestea ar avea bani pentru modernizarea parcului lor de locomotive , relaţii comerciale cu acestea sunt dificile. "Chiar nu avem nevoie de astfel de clienţi. Când i-am avut ne-au dat banii şi după un an şi jumătate", spune directorul. Electroputere are contracte de reparaţii locomotive cu Grup Feroviar Român, operator feroviar privat. Dumitriu este nemulţumit că statul nu cere firmelor străine care primesc contracte din bani publici să folosească, parţial, produse şi servicii româneşti.
Bombardier folosea doar munca ieftină de la Eletroputere
Electroputere a avut o relaţie nefericită cu Bombardier, firma ce a livrat câteva zeci de garnituri de metrou Capitalei. "A fost vorba doar de lohn, în care ei foloseau forţa de muncă ieftină. Nu au cumpărat nimic de la noi. Puteam să le dăm motoarele electrice, pe care de altfel le exportăm în SUA, Canada, Germania, Italia sau Franţa", spune Dumitriu.
Un alt motiv este că tehnologia deţinută este veche, din anii '60-'70, când au fost cumpărate licenţele. Nici măcar unii dintre cei de la care au fost