Pusă în scenă de un belgian, în limba franceză, cu actori străini şi o mulţime de mobilier, piesa a încântat şi publicul bucureştean, care a umplut Sala Majestic a Teatrului Odeon. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Piesa descrisă de Eugène Ionesco drept o "farsă tragică" a fost pusă în scenă de tânărul regizor belgian Alain Bourgeois.
El a decis să prezinte spectacolul în mai multe oraşe din România, pentru ca, apoi, să îl ducă în Belgia.
Cu ajutorul actorilor Isabelle Renzetti şi Rachid Benbouchta, scena de la Odeon a fost gazda unei reprezentaţii în care atât personajele imaginare, cât şi numărul de scaune care tot creştea, au fost atracţia serii.
Venit în România pentru o scurtă perioadă, regizorul Alain Bourgeois este încântat de publicul de teatru, despre care spune că e "foarte atent, foarte entuziast în ceea ce priveşte teatrul lui Ionesco".
Deşi a petrecut mai mult timp în spatele scenei, Bourgeois spune că "tinerii români care vin la teatru sunt mai dis ciplinaţi decât cei belgieni“. Pe lângă faptul că se afla în faţa unui public care nu auzise neapărat de el, Alain Bourgeois a avut emoţii din mai multe motive.
"Mi-e frică des că scaunele vor depăşi cadrul scenei, dar asta e treaba actorilor. Cum sunt adevăraţi profesionişti, pot sta liniştit", a declarat, râzând, regizorul pentru EVZ.
Ţara peisajelor şi a lui Eminescu
Deşi a văzut mai mult teatre decât obiective turistice, Alain Bourgeois este convins că va reveni în România.
"M-au uimit peisajele splendide pe care le-am văzut, pentru că noi am ajuns la Bucureşti cu o camionetă. Am fost la Oradea, Cluj, Sighişoara şi Braşov. Toată regiunea e splendidă", ne-a mărturisit el. Întrebat despre oamenii de cultură români, regizorul ne-a recunoscut că nu prea îi ştie.
"Eminescu, desigur. Enescu, şi el. Numele mari, fireşte. Cultura actuală română, numele mari din ar