România continuă să reprezinte o zonă de interes pentru grupul german Praktiker, în care acesta va investi, deocamdată, „la nivel de promovare şi comunicare”, dar şi în extinderea reţelei, „atunci când contextul macroeconomic va fi favorabil”, se arată într-un comunicat remis, azi, presei.
În ciuda zvonurilor recente, conducerea germană a grupului Praktiker nu are în plan să închidă sau să vândă "o filială importantă cum este Praktiker România". (nota bene: cotidianul Financial Times Deutschland a scris, zilele trecute, că firma austriacă de inverstiţii Maseltov, principalul acţionar al grupului german Praktiker, prezent şi în România, vrea să vândă operaţiunile retailerului de bricolaj din Europa de Est, potrivit lui Isabella de Krassny, manager de fond și purtător de cuvânt al Maseltov)
„Suntem optimişti şi am identificat soluţii de eficientizare a business-ului Praktiker pe toate pieţele pe care suntem prezenţi - demers firesc în urma volatilităţii din ultimii ani a segmentului DIY (Do it yourself - n.red). Nu avem în plan un exit de pe piaţă locală. La nivelul oricărei companii, acţionarii dezbat în permanenţă propuneri şi strategii de optimizare a profitului, însă, de la intenţie până la implementare, e un drum extrem de lung, mai ales când vorbim de un business de sute de milioane de euro', a declarat Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.
În pofida contextului dificil cu care retailul DIY s-a confruntat în ultimii ani, oficialii Praktiker sunt încrezători în potenţialul de dezvoltare al pieţei locale şi întrevăd perspective pozitive pentru anul în curs.
Rezultatele înregistrate de companie sunt în linie cu estimările bugetate iniţial, acest aspect marcând o stabilizare a pieţei de profil. Cu toate că vânzările companiei au cunoscut un declin în 2011, cifrele de business ale Praktiker România au înre