„Pe fondul declinului publicaţiilor tipărite, deja se observă o intensificare a dialogului generat de reţelele sociale care a condus la apariţia unei noi funcţii, cea de Community Manager”, este concluzia lui Steve Doswell, preşedinte FEIEA (Federation of European Business Communication Associations), din cadrul Internal Social Media Workshop, organizat, săptămâna trecută, la Bucureşti.
Care este viitorul comunicării interne? „La nivel european, angajatorii se asteaptă la acreditarea calificărilor profesionale în comunicare internă. Deşi se va afla în continuare la intersecţia dintre relaţii publice, resurse umane, jurnalism, managementul schimbării şi dezvoltare organizaţională, comunicarea internă îsi va cristaliza un set de competenţe proprii”, explică Steve Doswell.
În contextul în care în următorii doi ani social media vor fi introduse pe scară largă în programele de comunicare internă, "organizaţiile ar trebui să găsească modalităţi eficiente de a se folosi de aceste instrumente, să nu se rezume la aspectul tehnic, ci să se axeze pe latura socială, comunicare personalizată şi măsurători clare", crede şiTomas Poucha, consultant şi director al Institutului Ceh de Comunicare Internă.
Cum influenţează social media procesele de management al schimbării? Un studiu realizat pe 70 de experţi în comunicare, anul trecut, în Germania, arată că simpla folosire a social media în comunicarea internă, fără un sprijin adecvat al departamentului IT, nu conduce automat la creşterea dialogului şi participării, explică Jan Lies realizatorul studiului şi profesor la Universitatea de ştiinţe aplicate din Hamburg.
Conform studiului European Communication Monitor 2011, comunicatorii europeni consideră că posedă cunoştinţe medii (3/6 puncte) despre social media şi mai puţin de 30% din companiile din Europa de Est au şi prevăzut trainin