Raiffeisen Leasing, compania de specialitate a grupului austriac pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut un volum al finanţărilor de 97,6 mil. euro, în creştere cu 80% faţă de 2010, în condiţiile creşterii similare a numărului de contracte noi încheiate cu clienţii, până la aproape 2.000.
Ca urmare, compania a urcat de pe locul al patrulea pe al doilea în clasamentul firmelor de leasing afiliate unei bănci, fiind devansată doar de UniCredit Leasing. În 2009 Raiffeisen se situa tocmai pe locul 14 în acest top, saltul fiind înregistrat în 2010 în contextul unui trend general negativ pe această piaţă. Creşterea vânzărilor a avut loc inclusiv pe seama integrării produsului de leasing în oferta Raiffeisen Bank, fiind astfel pusă la lucru practic întreaga reţea de 543 de unităţi a băncii. Totuşi, compania şi-a păstra birouri proprii în 15 oraşe mari.
De asemenea, managementul riscului a fost integrat în aria de competenţe a băncii şi au fost optimizate fluxurile interne. În aceste condiţii portofoliul Raiffeisen Leasing a ajuns la 166 mil. euro, în creştere cu 5% faţă de nivelul din 2010, fiind inversat trendul de scădere.
Potrivit raportului anual al Raiffeisen, societăţile de leasing au continuat să se confrunte cu erodarea portofoliilor din cauza unui volum semnificativ de rezilieri ale contractelor, a reposesiilor de active finanţate, dar şi a expirării mai multor contracte încheiate în anii trecuţi. În continuare companiile din domeniu au probleme cu vânzarea activelor reposedate, piaţa secundată fiind foarte slabă.
În portofoliul Raiffeisen Leasing ponderea finanţărilor pentru echipamente a urcat de la 15% la 18%, pe seama reducerii expunerii pe auto, însă acest segment şi-a păstrat poziţia dominantă cu o pondere de 63%. Finanţările pentru imobile reprezintă 19% din portofoliu. Creşterea finanţărilor a susţinut o dinamică a veniturilor car