Asociaţia Transportatorilor în Regim de Taxi şi închiriere (ATRTI), membră a Federaţiei Operatorilor Români de Transport, apreciază într-un comunicat de presă că taximetria trebuie liberalizată.
Asociaţia salută decizia Consiliului Concurenţei prin care acesta a transmis comisiilor de specialitate şi Biroului Permanent al Camerei Deputaţilor faptul că proiectele de modificare a legii taximetriei ar trebui respinse de către Parlament.
“Raportul Consiliului Concurenţei reiterează ceea ce Asociaţia noastră transmite opiniei publice de ani de zile şi aduce în discuţie faptul că activitatea din taximetrie este gestionată de cartel-uri transmiţând Parlamentului României că în cazul aprobării acestei legi va încuraja dezvoltarea monopolului deja existent în această piaţă, cartel-uri care îşi vor fixa tarifele cum vor dori, vor împărţi autorizaţiile taxi după bunul plac, le vor închiria, vinde şi dona oricui va dori să execute această activitate, contrar intereselor utilizatorilor de astfel de servicii, atât în ceea ce priveşte existenţa unor preţuri corecte cât şi a asigurării unor servicii de calitate”; se spune în text.
Asociaţia arată că, la fel şi tarifele unice, numărul maxim de licenţe din prezent, de patru la 1.000 de locuitori, serveşte exclusiv interesului operatorilor de taxi prin limitarea accesului pentru potenţialii concurenţi ai acestora. “Raportat la experienţa altor state în care numărul de licenţe este sau a fost plafonat, s-a dovedit în timp că această măsura a obstrucţionat activitatea reducând concurenţa loială şi a facilitat apariţia “Cartel-urilor în piaţă”. Oricum, şi în asfel de situaţii, licenţele se acordă în mod transparent şi nediscriminatoriu, în multe cazuri chiar prin licitaţie publică, în schimbul unor redevenţe care pot ajunge la niveluri considerabile, de ordinul câtorva mii de euro pe an, nu doar 10 lei pe lună ca în