Bonusul de 16,2 milioane de euro acordat lui Maurice Levy, directorul executiv al companiei Publicis SA, a treia cea mai mare companie de publicitate din lume, a devenit ultimul subiect de dezbatere în cadrul campaniei electorale pentru președenția Franței.
Bonusul, care a fost făcut public pe 27 martie și care, conform Publicis, răsplătește activitatea directorului din ultimii opt ani pentru creșterea performanței companiei de publicitate, a provocat un conflict acut între cei doi principali candidați, Nicolas Sarkozy și Francois Hollande. În opinia lui Laurent Dubois, profesor la Institutul de Studii Politice din Paris, această dispută subliniază absența unei dezbateri serioase asupra problemelor cu care se confruntă Franța.
Citește și despre disputa electorală cu privire la majorările de taxe
Vezi și ce susține Marianne Le Pen, candidata la președenție din partea Frontului Național, de extremă dreaptă
„Nivelul de atenție acordat acestui subiect este ridicol”, a declarat Dubois într-un interviu acordat agenției de știri Bloomberg. „Reglementarea nivelului de compensare este un subiect important, însă candidații se mulțumesc doar să facă zgomot. Acest lucru arată, din nou, că avem de-a face cu o campanie electorală lipsită de conținut, fără propuneri de soluții reale și doar cu controverse sterile între candidați.”
Taxe pentru bogați
Culmea este că Levy este un susținător înfocat a creșterii impozitării pentru bogați, el fiind unul dintre semnatarii unei scrisori deschise, intitulată „Taxați-ne!” apărute în publicația franceză „Le Nouvel Observateur”, în august 2011.
Hollande, care la începutul campaniei sale a declarat că „principalul său inamic este lumea financiară” și care a declarat în repetate rânduri că-i „urăște pe bogați” a spus că bonusul lui Levy este „neacceptabil”. Partidul Socialist Francez l