Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţine printr-un comunicat de presă ideea stabilirii unui tarif minimal pentru taximetrie, având în vedere caracterul de utilitate publică al acestui serviciu.
Potrivit organizaţiei, tariful unic este necesar atât pentru “a putea garanta accesul la aceste servicii unui număr cât mai mare de clienţi ce îşi manifestă nevoia de transport, cât şi pentru a nu ne simţi discriminaţi în raport cu celelalte forme de transport terestre – autobuze, troileibuze, tramvaie, metrou, ş.a.m.d., care se bucură de un tarif unic şi/sau minim”.
COTAR respinge şi afirmaţiile Consiliului Concurenţei conform cărora, dacă s-ar admite o atare modificare, s-ar perturba concurenţa. Organizaţia afirmă despre aceste afirmaţii că “sunt neadevarate pentru că prin stabilirea unui preţ minim nu înseamnă ca se va afecta piaţa produselor, participanţii având exclusiv obligaţia de a nu scădea sub acest tarif, însă stabilirea oricărui alt tarif superior nu îi va putea fi interzisă”.
“Necesitatea stabilirii acestui minimis legalis se impune şi pentru garantarea că fiecare operator de transport îşi va putea acoperi un minim de profit”, se mai arată în text.
“Taximetria fiind un serviciu de utilitate publică se impune în mod cert şi absolut să beneficieze de acest prag de minim legal, statul asigurându-i şi legiferându-i egalitatea între acest serviciu şi cele similare – de transport în comun, eliminând discriminarea între aceste două servicii”, mai spun membrii organizaţiei.
În ceea ce priveşte afirmaţiile Consiliului Concurenţei faţă de necesitatea lărgirii sferei de desfăşurare a serviciului şi în afara ariei de autorizare, organizaţia afirmă că este “tot la fel de nejustificată”.
În legătură cu limitarea numărului de autorizaţii, COTAR precizează că numărul de patru taxiuri la 1.000 de