Proiectul de modificare a legii taximetriei imparte breasla in doua tabere: una care sustine adoptarea acestuia de catre Parlament si scoaterea din Bucuresti a celor care nu au licenta locala de transport, si alta care cere respingerea acestei initiative si liberalizarea activitatii de profil. Care este miza razboiului?
Peste 400 de taximetristi din Capitala au protestat, marti, in fata Palatului Parlamentului, cerand adoptarea Legii taximetriei si scoaterea din Bucuresti a care nu au licenta locala de transport.
Protestatarii au afisat bannere galben cu negru pe care scrie "Spuneti NU pirateriei votand Legea taximetriei", "Pasarile de la tara sa zboare din Capitala", "Protejati clientul de tot Parlamentul", "Tariful reglementat, clientul protejat".
Organizatorii protestului au mai spus ca principalele revendicari vizeaza desfasurarea activitatii de taximetrie numai in raza localitatii care a emis licenta, tarifarea sa fie reglementata de autoritatea locala, aplicarea de sanctiuni celor care desfasoara activitati de transport persoane fara sa aiba licenta sau autorizatie si eliminarea obligativitatii dispeceratelor.
Protestatarii au huiduit, ei fiind mai inversunati atunci cand se discuta despre taximetristii care circula prin Bucuresti fara sa aiba licenta emisa in Capitala. Acestia au strigat "afara cu Ilfovul!" si spun ca legea actuala este facuta cu dedicatie pentru anumite firme protejate de apropiati ai celor de la putere.
Pe de alta parte, Asociatia Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere cere deputatilor din Parlamentul Romaniei sa respinga la vot acest proiect legislativ, iar Guvernul Romaniei sa emita in cel mai scurt timp posibil o ordonanta de urgenta prin care sa elimine bariera de 4 taxi-uri la 1.000 de locuitori.
Potrivit "ilfovenilor", ca si tarifele unice, numarul maxim de li