Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA trebuie să continue procesul de scoatere la licitaţie a serviciilor publice şi de mentenanţă a infrastructurii de cale ferată, iar până la sfârşitul lunii aprilie trebuie să închidă toate liniile pentru care ofertele de trecere în proprietate privată au eşuat şi să aducă, astfel, sub 15.500 de kilometri reţeaua aflată în managementul CFR.
Recomandările vin din partea Fondului Monetar Internţional şi sunt prevăzute în Anexa la Memorandumul României cu Fondul privind îmbunătăţirea performanţei societăţilor monitorizate, informează Agerpres.
Documentul mai prevede, de asemenea, reducerea, începând cu 1 aprilie, a cheltuielilor cu personalul şi întreţinerea, reorganizări şi raţionalizări, cât şi renegocierea, până la 30 aprilie, a acordului de reabilitare şi construcţie a căii ferate Râmnicu Vâlcea - Vâlcele - Porţile de Fier şi identificarea surselor de finanţare, inclusiv cu posibilitatea unor garanţii de stat.
Potrivit documentului citat, CN CFR SA trebuie să continue procesul de punere în licitaţie a activităţilor de mentenanţă pentru încă 1.600 de kilometri de cale ferată, aducând la 4.000 de kilometri linia de cale ferată aflată sub management privat. De asemenea, trebuie folosite mijloacele bugetare sau un credit cu garanţii de stat, pentru reducerea arieratelor către furnizorii de electricitate, până la sfârşitul lunii iunie 2012.
Implementarea unui acord între CFR-SA şi Eurostation din Belgia, până la finele lunii iunie 2012, pentru crearea unei societăţi mixte de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti şi creşterea cu 10% a veniturilor din închiriere, până la 31 decembrie 2012, figurează, de asemenea, între condiţionalităţi.
Guvernul a decis, marţi, prin ordonanţă de urgenţă, conversia în acţiuni a datoriei în valoare de 3,9 miliarde lei pe care Compania Naţională