Bilanțul celui care a condus în ultimii patru ani Capitala nu arată tocmai bine. Cele mai multe promisiuni de la începutul mandatului nu s-au materializat.
Autostrăzi suspendate, pasaje supraterane, parcări subterane, transport în comun modernizat, parcuri, rezolvarea problemei câinilor vagabonzi, curățenie. Și enumerarea promisiunilor pe care Sorin Oprescu le făcea în campania electorală din 2008 ar putea continua. Cu numai două luni și un pic înainte de finalizarea mandatului, realizările notabile ale primarului general se pot număra pe degetele unei singure mâini.
Mai mult, cele mai importante proiecte finalizate cu el la cârma Primăriei Capitalei sunt moștenite de la predecesorii săi.
În iunie 2008, când Oprescu a preluat mandatul de edil-șef al Bucureștiului de la Adriean Videanu, la pasajul Basarab era gata proiectul și era asigurată finanțarea. Lucrarea începuse efectiv de circa un an, o parte dintre piloni (inclusiv cei centrali) fiind în diverse stadii de execuție. Au urmat mai multe luni în care pe șantier nu a mai mișcat practic nimic. Astfel, în loc să fie gata în 2010, investiția a fost inaugurată de-abia în vara lui 2011.
Și în cazul Național Arena proiectul (cu tot ceea ce presupune acesta - finanțare, licitații, proiectare) a demarat cu mult înainte de alegerile din vara lui 2008. De fapt, în toamna anului 2007 începuse deja demolarea vechiului stadion. Ceea ce a reușit actualul primar general a fost să ducă la bun sfârșit lucrarea, care, între timp, a ajuns să coste 234 de milioane de euro, față de 119 milioane de euro cât era estimată de cei care au pornit-o.
Reabilitarea infrastructurii din zona centrului istoric este, la rândul său, un proiect demarat înainte de 2008 și încă nefinalizat 100% nici acum, după numeroase blocaje financiare și birocratice. „Tot anul acesta se încheie programul de reabilitare a peste 1