Molson Coors Brewing Company (NYSE: TAP; TSX) a anunțat semnarea unui acord definitiv cu StarBev L.P., detinut de fondurile “CVC Funds”, în vederea achiziționării StarBev pentru suma de 2.6 miliarde Euro (3,5 miliarde USD).
Compania StarBev deţine 9 fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est (CEE), generând vânzări în 2011 de circa 0,7 miliarde Euro şi profit operaţional de 241 de milioane Euro. Preţul de cumpărare reprezintă un multiplu aproximativ de 11 al valorii EBITDA. “Achiziţia StarBev se încadrează perfect în strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de mărci premium şi de extindere către pieţele cu potenţial de creştere din toată lumea,” a spus Peter Swinburn, Preşedinte şi CEO Molson Coors.
“Piaţa de bere din Europa Centrală şi de Est este atractivă, având tendinţe istorice de dezvoltare şi potenţial de revenire pe masură ce regiunea se întoarce la ratele de creştere din perioada pre-criză”.
„StarBev, ca lider de piaţă în regiunea CEE, oferă companiei Molson Coors o platformă importantă de creştere şi un fundament excelent de la care să extindem mărcile noastre-cheie, cum este Carling, în Europa Centrală şi de Est. Staropramen, marca internaţională flagship a companiei StarBev, va îmbogăţi - de asemenea - portofoliul nostru în unele dintre pieţele pe care suntem prezenţi sau pe care le avem în vedere,”, adaugă acesta. Cu un număr de peste 4.100 de angajaţi, compania de bere StarBev deţine operaţiuni de producţie în Republica Cehă, România, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru şi vinde mărcile sale atât pe aceste pieţe, cât şi în Bosnia-Herzegovina şi Slovacia. Aflat în topul primelor trei companii de bere în fiecare dintre aceste pieţe, StarBev produce anual 13,3 milioane hectolitri. Portofoliul său de peste 20 de mărci cuprinde campionii locali Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen şi Niksicko, precum ş