Înmatriculările de autovehicule Dacia în Franţa, principala piaţă a mărcii autohtone, au înregistrat o scădere de peste 30% în primul trimestru al acestui an, la aproape 19.500 de unităţi, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Mai mult, la nivelul lunii martie înmatriculările Dacia au înregistrat un declin de 56%, la puţin peste 5.600 de autovehicule. În aceeaşi perioadă piaţa franceză a scăzut cu 22%, la 233.500 de unităţi şi cu 20%, la 610.000, în primul trimestru al acestui an.
"O explicaţie pentru diferenţele între cifrele de vânzări înregistrate în 2011 şi cele din 2012 ar putea fi faptul că în primele luni ale anului trecut pe piaţa franceză era încă în desfăşurare programul local de stimulare a înnoirii parcului auto - prima de casare era încă în vigoare, în cuantum de 500 de euro", au spus oficialii Dacia. De asemenea, tot la începutul anului 2011 se înmatriculau vehiculele pe GPL care beneficiaseră de stimulentele fiscale din partea statului francez în cursul anului anterior, prima de la stat fiind de 2.000 de euro. "Această primă "animase" puternic piaţa vehiculelor pe GPL, însă decizia de a o anula în 2011 a afectat vizibil vânzările vehiculelor pe GPL, care au avantajat vânzările modelelor Dacia Logan şi Sandero. Cota de piaţă a mărcii se va ameliora pe parcursul anului, odată cu lansarea comercială a noului monovolum Dacia Lodgy", au subliniat reprezentanţii companiei.
Mai mult, la începutul anului trecut în Franţa se livra un număr mare de unităţi din SUV-ul Duster, pentru care francezii aşteptau şi trei luni în 2010.
În ceea ce priveşte piaţa spaniolă, înmatriculările Dacia au înregistrat o creştere de 13% în primul trimestru, la aproape 3.800 de autoturisme şi de 11% în martie, la 1.500 de unităţi. Ca şi Franţa, şi Spania a înregistrat o scădere a pieţei auto în primul trimestru, de