A fi director executiv în domeniul online este o slujbă foarte nesigură. Compania ta are milioane de clienți, dar mai niciunul nu plătește. Guvernul te supraveghează iar publicul te acuză că îi oferi acestuia acces la informații personale. Nu deții niciun drept asupra informațiilor publicate pe site-ul companiei tale, iar cei care dețin aceste drepturi țin cu dinții de ele. Ești condamnat să rămâi numărul 2.
Acestea sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă directorii executivi ai companiilor online. Portalul de știri economice, „Business Insider”, prezintă o listă a celor mai importanți directori executivi din acest domeniu care și-ar putea pierde slujba mâine.
Dick Costolo, director executiv la Twitter trebuie să dovedească faptul că Twitter este mai profitabilă decât AIM sau chat
Un veteran al domeniului online, Costolo a devenit faimos odată cu realizarea unei rețele de publicitate „Feedburner”. Aceasta a fost achiziționată de Google, fapt care l-a adus pe Costolo la această companie. Neînțelegerile cu conducerea Google l-au făcut să ajungă la Twitter, companie a cărei investitori și directori au considerat-o odinioară drept noul Facebook. Realitatea este, însă, mult diferită de acel vis.
Scott Thompson, noul director executiv al Yahoo, deja are probleme cu acționarii
Thompson s-a alăturat Yahoo doar la începutul acestui an, dar deja are un conflict major cu Dan Loeb, unul dintre principalii acționari, fondul său de hedging, Third Point deținând peste 5% din acțiunile companiei.
Thompson este pe punctul de a concedia mii de angajați și a negociat vânzarea unității de publicitate, fapt care ar putea reduce presiunea. Predecesorul său, însă, Carol Bartz, și-a pierdut slujba deoarece nu a putut crește veniturile Yahoo și același lucru se poate întâmpla și lui Thompso