România participă în premieră la un studiu internaţional consacrat practicii la clasă a cadrelor didactice. Specialiştii analizează în primul rând practicile de predare, însă nu intenţionează să evalueze performanţa profesorilor.
În perioada 9-30 martie 2012, s-a desfăşurat etapa de pretestare a instrumentelor de colectare a datelor în cadrul studiului internaţional cu privire la predare şi învăţare - TALIS 2013.
Întrebările din chestionare au vizat următoarele aspecte: generalităţi despre mediul socio-educaţional (10%), dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice (17%), evaluarea activităţii cadrelor didactice şi feed-back-ul (20%), practicile de predare, convingeri şi atitudini (45%), climatul şcolar, managementul şcolii şi satisfacţia la locul de muncă (8%).
Este pentru prima dată când România participă la un astfel de demers ce are ca grup-ţintă cadrele didactice şi care se referă la procesul de predare-învăţare, respectiv mediul şcolar în general.
Acţiunea a avut loc în 40 de unităţi de învăţământ din 28 de judeţe şi din municipiul Bucureşti.
Chestionarele sunt completate online, iar acest lucru îi protejează pe profesori.