Mai mulţi oficiali guvernamentali de prim rang mediază şedinţa Consiliului Judeţean Iaşi în care se discută din nou dacă Aeroportul Internaţional poate fi modernizat sau nu. După două ore şi jumătate, consilierii au respins propunerea de prelungire a pistei.
UPDATE Ora 14.00 După două ore şi jumătate de circ şi scandal, consilierii judeţeni USL nu au fost de acord să renunţe la construcţia unei piste noi de 3.000 de metri la Aeroport. Oficialii din cadrul Ministerului Transporturilor i-au avertizat însă pe consilieri că Aeroportul din Iaşi riscă să se închidă din luna septembrie, deoarece Autoritatea Aeronautică Română nu va mai elibera aviz de funcţionare din cauza problemelor grave la pistă şi de securitate.
Blestemul Aeroportului din Iaşi : planurile de modernizare a aerogării se schimbă ca vremea
„Situaţia actuală este foarte gravă. Trebuie reparaţii urgente la pistă şi rezolvarea problemelor de securitate. Dacă vine cineva de la Comisia Europeană, închide Aeroportul din Iaşi a doua zi. Ca o măsură pe termen scurt trebuie să găsiţi soluţii astfel încât să menţineţi Aeroportul operabil“, a spus Bodan Donciu, consilierul Ministerului Transporturilor.
Până şi oamenii de afaceri prezenţi la şedinţă au cerut plenului să urgenteze modernizarea aeroportului pentru ca investitorii să nu mai fie alungaţi de lipsa infrastructirii aeroportuare. Consilierii judeţeni s-au încăpăţânat însă şi au refuzat proiectul de prelungire a pistei până la 2.400 de metri pătraţi, investiţie de 30 de milioane de lei.
Soluţie finală pentru modernizarea Aeroportului din Iaşi: investiţie pasată unui privat
„După ce ne-a trecut prin toate etapele, finanţare proprie, europeană, concesioare, această ultimă soluţie este una de avarie politică din cauza apropierii campaniei electorale. Este ultima lună de mandat şi domnul Simirad vine cu o soluţie mag