Renault Twingo este unul dintre cele mai bine vândute autovehicule în Franţa, străzile pariziene fiind pline cu generaţiile sale succesive. În România el trebuie încă să convingă un public reticent la maşinuţe de oraş, însă are câteva atuuri care vor atrage cu precădere un anumit tip de cumpărător: cel feminin. Iar faceliftul pe care tocmai l-a primit este un pas înainte într-o îndelungată muncă de convingere.
Înainte de toate, noua parte frontală a lui Twingo anunţă ceva important: dunga neagră în formă de „V" de pe calandru, cu rombul supradimensionat la loc de cinste, va reprezenta elementul cheie al designului întregii game viitoare Renault. O mai regăsim pe noul Zoe electric, însă o vom vedea şi pe toate celelalte modele ale mărcii franceze. Restul elementelor de design care ţin exclusiv de Twingo sunt de-a dreptul fistichii, cu faruri suprapuse şi stopuri întrerupte, semn că maşina ţine cu tot dinadinsul să atragă atenţia.
Accent pe confort şi relaxare
Deşi e dedicat mai degrabă publicului feminin, noul Twingo nu e o maşină lentă. Acceleraţiile în oraş sunt suficient de rapide pentru a te descurca, în timp ce în afara lui ai încă rezerve de putere pentru a nu te teme pe autostradă. Am apreciat şi modul în care este etajată cutia de viteze manuală, care este uşor de folosit şi te iartă dacă greşeşti. O cutie automată ar fi fost însă mai interesantă pentru publicul ţintă...
Pe de altă parte, motoraşul de 1.2 litri are doar 75 de cai, astfel încât depăşirile pe şosea trebuie programate din timp şi efectuate cu pedala la podea, într-o treaptă inferioară de viteză. De asemenea, direcţia e destul de ezitantă şi penalizează agilitatea lui Twingo, manevrele din scurt fiind surprinzător de greoaie pentru dimensiunile maşinii. În plus, atunci când turezi motorul sunetul e neplăcut, pentru că inginerii francezi încă urăsc să facă motoare c