Electroputere Craiova (EPT), un simbol al industriei româneşti, va renunţa definitiv la producţia de locomotive, care a consacrat-o în ultimele decenii, deşi în 2007, cu ocazia privatizării, grupul Al Arrab, care a cumpărat firma de la stat, promitea că va majora afacerile companiei de cinci ori şi o va transforma într-una de talie internaţională care să se bată de la egal la egal cu giganţi în producţia de locomotive.
Conducerea Electroputere a convocat recent acţionarii pentru a aproba desfiinţarea a două dintre cele mai importante divizii din cadrul societăţii, cea de vehicule feroviare şi urbane - specializată în construcţia de locomotive, şi divizia de reparaţii şi modernizări utilaje - care producea echipamente de transport urban, compania urmând să se concentreze pe producţia de transformatoare, una din puţinele activităţi din cadrul companiei care au susţinut vânzările societăţii în ultimii ani.
Arabii nu au reuşit să readucă Electroputere pe linia de plutire, care de 11 ani nu a mai raportat un an cu profit deşi Al Arrab a vândut în 2010 active ale companiei în valoare de 30 mil. euro, de 12 ori mai mult decât au plătit pentru pachetul de acţiuni al companiei în urma privatizării, respectiv 2,3 mil. euro.
Electroputere este una dintre ultimele fabrici simbol ale industriei româneşti listate pe bursă, după ce în ultimii ani rând pe rând acestea şi-au întrerupt activitatea şi au intrat în faliment.
Astfel, producătorul de rulmenţi Rulmentul Braşov, o altă companie importantă din sectorul industrial, a intrat în faliment în anul 2007, an în care a ajuns în aceeaşi situaţie şi producătorul de tractoare Tractorul Braşov, iar pe locul halelor de producţie ale fabricii au fost proiectate clădiri de birouri şi centre comerciale.
Lista este completată cu UCM Reşiţa, specializată în producţia de motoare şi turbine, care după u