Un nou brand de țară: produs tradițional românesc! Este eticheta care se vinde cel mai repede și cel mai scump în România. De la magazine specializate în produse tradiționale, la târguri specializate sau vânzători ambulanți pe marginea șoselelor, toți vând produse tradiționale, chiar dacă multe sunt contrafăcute sau nu au nici în clin, nici în mânecă cu așa-numitele produse tradiționale.
Constantin Cerbulescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a declarat că au fost găsite numeroase nereguli pe piața produselor așa-numit tradiționale. Acesta a subliniat că, în general este vorba de tehnici de marketing sau chiar de înșelăciune pentru a se vinde produse alimentare de serie sub sloganul de produse tradițional românești.
Controalele efectuate de ANPC au plecat de la sesizarea că în România sunt înregistrate circa 4.000 de produse autorizate la nivel național ca produse tradiționale, în timp ce în țările Uniunii Europene numărul produselor autorizate ca tradiționale este de 800. Discrepanta dintre numărul foarte mare din România și UE a aparut în ultimi ani, de când românii au fost îndoctrinați cu cât de rele sunt E-urile și cât de bune sunt produsele nopastre tradiționale românești.
“Comerciantul vine cu diverse idei, care prin denumire să transmită ideea de produs tradițional. Ceva gen: parizer ca la bunica. Sau cremvurști produși tradițional. Din câte îmi amintesc eu, bunica nu facea nici parizer, nici cremvursti”, a declarat Constantin Cerbulescu. El a subliniat apoi că inspectorii ANPC au descoperit diverse produse contrafăcute sau cu o cantitate foarte mică din materia primă de bază care trebuie să intre în compoziția produsului, gen brânza de bivoliță din targurile tradiționale special amenajate în care nu există decât 1-2% din laptele utilizat de bivoliță, restul fiind lapte de vacă.